Jak przygotowywać zdrowe posiłki dla dzieci?

Jak przygotowywać zdrowe posiłki dla dzieci?

Często rodzice dzieci przedszkolnych i szkolnych borykają się z problemem braku chęci do jedzenia u swoich pociech. Zazwyczaj dzieciom szkoda czasu na jedzenie, kiedy zabawa jest dla nich ciekawszym sposobem spędzania czasu. Każdy z rodziców wie, jak trzeba się natrudzić by odciągnąć dziecko od zabawy, żeby coś przekąsić lub żeby maluch zjadł pełny przygotowany posiłek. 

Od pierwszych dni życia dziecka rodzice muszą zadbać, żeby jedzenie nie kojarzyło się dziecku z przymusem lub karą. W końcu jedzenie to przyjemność!

Jak sprawić, żeby z chęcią dziecko oderwało się od zabawy i miało chęć na jedzenie?

Przygotowanie kolorowych i atrakcyjnych potraw to klucz do sukcesu. Posiłki dla dzieci powinny być pełnowartościowe oraz przygotowane z nieprzetworzonych produktów, najlepiej z produktów bio oraz najwyższej jakości o dobrym składzie.

Posiłki dla dzieci powinny być wypełnione minerałami i witaminami, czyli być zdrową i pożywną bombą dla organizmu dziecka. Rodzice dzieci jedzących szybko lub w biegu podczas zabawy powinni pilnować, żeby posiłki zawierały poniższe elementy:

  • Mleko, jogurty, kefiry - produkty dostarczą dziecku odpowiednia ilość wapnia, a każdy rodzic doskonale wie, jak na kości wpływa wapń. Jeśli w pierwszych latach życia rodzice zadbają o codzienne uzupełnianie diety w wapń, mogą mieć pewność, że dziecko nie będzie miało niedoborów w najważniejszym okresie wzrostu, a przy okazji kości malucha będą w lepszej kondycji.

Jeśli dziecko spożywa mało mleka i powyżej podanych produktów warto zadbać o dodanie do posiłków dla dzieci żółtego sera. Przy komponowaniu kanapek na kolację lub drugie śniadanie rodzic może podać żółty ser klasycznie - w plasterku na kanapce. Jednak, żeby posiłek dla dziecka był bardziej atrakcyjny można z plasterka sera można foremką do ciastek lub pierniczków wyciąć różne kształty. Kanapki od razu nabiorą atrakcyjności w oczach dziecka. 

Alternatywą dla nabiału w posiłkach dla dzieci (głównie w kwestii wapnia) mogą być warzywa strączkowe, które również zawierają wapń oraz cenne witaminy z grupy B.

  • Kolejnym ważnym elementem diety dziecka są orzechy, migdały oraz nasiona zawierające cenne oleje. Uzupełniają one dietę dziecka w witaminę E, cynk oraz masę składników mineralnych. A przede wszystkim zawierają cenne nienasycone kwasy tłuszczowe (kwasy omega-3 i omega-6).
  • Jajka a właściwie żółtko jest bogate w witaminy A,E i B, oraz zawiera mnóstwo minerałów w tym żelaza oraz najlepszych występujących w jedzeniu tłuszczów DHA. Jajka możemy podawać na wiele sposobów oraz wykorzystać w różnych posiłkach. Rano w formie jajecznicy, jako dodatek do obiadu np. do zupy jarzynowej a na kolację w formie gotowanego jajka na twardo lub pokrojonego w plasterki i dodanego do kanapek.
    Przy zakupie jajek warto pamiętać i sprawdzać ich oznaczenie. Należy unikać jajek oznaczonych numerem 3. Jajka oznaczone numerem 1 (z wolnego wybiegu) lub 0 (ekologiczne) będą najlepszym rozwiązaniem.

Dzieci jedzą oczami

Smakowity wygląd dań i ich niecodzienne podanie to klucz do sukcesu, żeby niejadek skusił się do zjedzenia posiłku. Dzieci częściej będą chętne do zjedzenia kolorowego dania niż szarej kaszki, która wygląda nieapetycznie nawet podana dorosłej osobie. Przy serwowaniu dzieciom warzyw i owoców warto ułożyć je na talerzu w atrakcyjne kształty np. domek czy drzewo. Zyskamy wtedy uwagę i zaciekawienie dziecka. Wdzięcznym produktem są również jajka, podając jajka sadzone wybić je na patelnię wykorzystując foremki, wtedy mamy kolejny element o niecodziennym kształcie zachęcający do jedzenia. W internecie można znaleźć mnóstwo inspiracji jak ze zwykłego posiłku zrobić ciekawy i kreatywny posiłek dla dzieci.

Naturalne barwniki kluczem do sukcesu rodziców

Nie od dziś wiemy, że burak farbuję na różowo, a kurkuma barwi produkty na żółto. Wykorzystajmy tę wiedzę przy przygotowywaniu posiłków dla dzieci. Wymienione produkty mają w sobie masę minerałów oraz witamin, a przy okazji pomogą przy posiłkach dla dzieci.
Żółty ryż do obiadu, różowe jajka na kanapce czy zielony szpinakowy omlet - to będzie atrakcja!

Jeśli nie masz czasu na przygotowanie codziennie kilku odżywczych i kreatywnych posiłków dla dzieci - sprawdź ofertę firmy Kids Menu, która oferuje pełnowartościowe posiłki dla dzieci. Poznań i okolice to obszar działalności firmy. Z chęcią zaopatrzymy Twoje przedszkole w zdrowy i atrakcyjny catering dla Twoich pociech.

Sprawdź: